Monday 28 December 2015

Kena tipu. Sedih. Depressed. Huks.

ASSALAMUALAIKUM :)

This picture supposed to be at previous post yang jatuh jamban tu tapi saje tempek sini hehehe.
Hari Sabtu lepas aku spend time dengan family mandi dekat Sunway Lagoon. At first aku letak specs dekat locker yang disewa but lepas dah settle mandi-manda aku malas nak pakai and just letak kat pocket seluar huhuhu. Rasa tak patut letak kat seluar, mana tahu tiba-tiba terpatah dua kang habisss... dah la tak sampai setahun.

Pastu bila dah sampai rumah aku keluarkan specs and letak kat atas apatah namanya tapi dia macam ni laaa...
Haaa nampak kegigihan aku search laman web Ikea huhuhu.

Bila dah lama-lama rasa macam ada something dekat pocket. Macam pen. Bila aku keluarkan...Ya Allah! hah suspend takk? Cermin mata yang sangkut kat telinga tu patah huhuhu tapi sebelah jelaa. The next day, alang-alang nak beli barang sekolah adik-adik aku kirimkan abah aku specs hanto kedai untuk repair.

Okay, ni yang aku nak cerita part kena tipu tu. Balik je dari repair tu aku tanya mama "berapa?" means that berapa upah repair lah. Mama cakap RM 5. And aku just like Ohhh.. takde niat nak bayar pun, just nak tahu jurr hahaha hodoh perangai.

Tak lama lepastu, abah cakap RM 50! and aku pun laju jela cakap "Eleyyy takyah nak tipu RM 5 je" tetiba adik aku menyampuk " eh bukan free ke?" Hah kat sini lah memasing gelakkan aku. Sama-sama berkerjasama nak memperdayakan insan yang lemah ni :3

No comments:

Post a Comment

No Spam. No rude comment. :)